iran- beauty  

جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی (که به آن جراحی ژینو نیز گفته می شود) جراحی برای کوچک کردن سینه مردان است  در این روش جراحی ممکن است از لیپوساکشن به تنهایی یا همراه با جراحی برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی سینه‌ های مردانه استفاده شود. جراحان پلاستیک ممکن است برای بهبود ظاهر فیزیکی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس و افزایش کیفیت زندگی شما، جراحی ژینو را توصیه کنند.

علل ژنیکوماستی

ژنیکوماستی به بزرگ شدن سینه در مردان اشاره دارد. در حالی که سینه های بزرگ مردان می توانند ارثی باشند.

ژنیکوماستی اغلب ناشی از عدم تعادل هورمونی ناشی از یک اختلال غدد درون ریز یا داروهایی مانند درمان جایگزینی تستوسترون و استروئیدهای آنابولیک، کاهش وزن یا افزایش وزن است.

کاندیدای خوب برای جراحی ژنیکوماستی

اگر سینه های بزرگ، متورم یا رشد بیش از حدی داشته باشد باعث حس خجالت یا ناراحتی شما می شود و شما را از شرکت در فعالیت ها باز می دارد یا بر روح و روان شما تأثیر می گذارد.

کاندید های جراحی ژینو شرایطی دارند که نمی توان آنها را از طریق داروها یا با قطع برخی داروها اصلاح کرد.

همچنین باید سالم باشید و هیچ بیماری یا شرایطی که خطر عوارض جراحی شما را افزایش دهد نداشته باشید.

نکته مهم این است که وزن بدن شما باید در سطح سالمی باشد تا نتایج شما به حداکثر برسد و از مشکلات بهبودی پس از جراحی جلوگیری شود.

 

هزینه جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژنیکوماستی ممکن است در برخی موارد شدید با پوست و بافت پستان اضافی تحت پوشش بیمه شما قرار گیرد.

با این حال، بیمه جراحی انجام شده به دلایل صرفا زیبایی را پوشش نمی دهد و اگر ژنیکوماستی شما شدت کمتری داشته باشد، ممکن است تحت پوشش بیمه قرار نگیرد.

پس از یک مشاوره جامع با جراحی پلاستیک ما و نوع جراحی شما هزینه جراحی شما مشخص می شود.

اسکار بعد از جراحی ژنیکوماستی

جراح شما از خطوط طبیعی سینه های شما برای برش استفاده می کند تا جای زخم را تا حد امکان به حداقل برساند.

جراحی ژنیکوماستی در صورتی که تنها با لیپوساکشن انجام شود نیاز به برش های کوچکی خواهد داشت  ، اما ممکن است بسته به شدت ژنیکوماستی شما نیاز به برش های بزرگتر داشته باشد. جراح شما بهترین روش درمان  را در طول مشاوره به شما پیشنهاد خواهد داد.

خطرات جراحی ژینکوماستی

جراحی ژنیکوماستی ممکن است خطراتی مانند هر جراحی استاندارد دیگری داشته باشد. این خطرات بیشتر شامل خطر خونریزی و عفونت و خطرات مرتبط با بیهوشی عمومی است. اگر جراحی توصیه شود، پزشک شما در مورد این خطرات با شما صحبت خواهد کرد.

 

آیا ژنیکوماستی قابل بازگشت است ؟

اگر تشخیص دهیم که چه چیزی باعث ژنیکوماستی شده است و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن پس از عمل انجام شود، خطر بازگشت ژنیکوماستی نسبتاً کم است.

در بیشتر موارد اثرات جراحی دائمی است، اما ممکن است سینه ها به دنبال کاهش یا افزایش وزن بیش از حد، عدم تعادل هورمونی و استفاده از برخی داروها (از جمله استروئیدهای آنابولیک) دوباره بزرگ شوند.

مشاوره و آزمایشات اولیه برای جراحی

ویزیت اولیه با جراح پلاستیک روش درمانی شما را مشخص کنید. در جلسه مشاوره در مورد دلایل بیماری و نحوه درمان شما صحبت خواهد شد.

برای تعیین اینکه آیا شما کاندید جراحی کوچک کردن سینه مردان هستید یا خیر، جراح سابقه خانوادگی، وضعیت سلامت عمومی، عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، عمل های قبلی، هر دارویی که ممکن است مصرف می کنید و شرایطی که می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد را بررسی می کند.

 

همچنین در طی جلسات مشاوره ، سینه‌های شما از نظر اندازه و شکل اندازه‌گیری و ارزیابی می‌شوند و ممکن است عکس‌هایی برای پرونده پزشکی شما گرفته شود. قبل از اینکه درمان توصیه شود، یک یا چند مورد از آزمایشات زیر را نیز انجام خواهید داد

 

آزمایش خون

انجام آزمایش خون برای ارزیابی سطح هورمون شما ضروری می باشد. آزمایشات قبل از جراحی همچنین به چندین آزمایش خون برای ارزیابی عملکرد کبد و کلیه و تعیین اینکه آیا عفونت، اختلال خونی یا کم خونی دارید که ممکن است قبلاً شناسایی نشده باشد، نیاز دارد.

ماموگرافی

ممکن است برای تشخیص هر گونه ناهنجاری زمینه ای انواع عکس برداری را پیشنهاد دهد. پستان انجام شود. ژنیکوماستی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه مردان را افزایش دهد.

ممکن است تصویربرداری اضافی، از جمله سونوگرافی و ماموگرافی برای تشخیص علل دقیق بیماری انجام شود.

گزینه های درمان ژنیکوماستی

پزشک شما روشهای درمانی را برای بهبودی  توصیه می کنید که ممکن است شامل گزینه های غیر جراحی یا جراحی ژنیکوماستی باشد

 

درمان غیر جراحی

اگر ژنیکوماستی ناشی از عدم تعادل هورمونی باشد، ممکن است دارو تجویز شود. بهتر است این موارد را با یک متخصص غدد در میان بگذارید.

جراحان پلاستیک این داروها را تجویز نمی کنند. گزینه‌ ها عبارتند از درمان جایگزینی تستوسترون، تعدیل‌ کننده گیرنده استروژن مانند تاموکسیفن، که نشان داده است حجم سینه را کاهش می‌ دهد. یا کلومیفن که تولید هورمون را تحریک می کند

 

از طرف دیگر، جراح شما ممکن است به شما توصیه کند که وزن کم کنید، سیگار را ترک کنید یا دارو را قبل از جراحی قطع کنید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه ممکن را تجربه خواهید کرد

 

گزینه های جراحی

اگر جراحی توصیه شود، پزشک شما در مورد نتیجه مورد انتظار، خطرات و عوارض احتمالی و بهبودی پس از عمل را مورد بحث قرار خواهد داد.

روش جراحی ژنیکوماستی

جراحی ژینو معمولاً شامل یک یا چند روش زیر است

 

لیپوساکشن

اگر نگرانی اصلی شما داشتن نوک سینه های برجسته است و نیازی به برداشتن بافت سینه زیادی ندارید، ممکن است فقط لیپوساکشن انجام دهیم.

در این روش پس از بیهوشی یک لوله نازک کوچک به نام کانولا از طریق برش‌ های کوچک در سینه وارد می‌ شود. چربی اضافی شل شده و از طریق لوله مکیده می شود تا قفسه سینه را مجدداً نمایان کند.

 

عمل جراحی برای برداشتن

اغلب، لیپوساکشن با برداشتن چربی و بافت اضافی با جراحی ترکیب می شود. رایج ترین روش شامل برشی است که ناحیه تیره اطراف نوک پستان (آرئولا) را احاطه می کند.

برش دیگری از منحنی طبیعی چین زیر سینه انجام می شود چربی اضافی و بافت غده ای برداشته می شود.

دوره نقاهت جراحی ژنیکوماستی

پس از جراحی سینه شما در بانداژ پیچیده خواهد شد همچنین یک گن فشاری قفسه سینه پس از جراحی اعمال می‌ شود و به مدت شش هفته تا سه ماه لازم است این گن پوشیده ‌شود تا به بهبودی شما کمک کند و اطمینان حاصل شود که نتایج رضایت بخشی از جراحی را تجربه کرده اید.

 

  • در دو هفته اول درد دارید و قفسه سینه شما متورم و کبود خواهد شد

 

  • درد شما را می توان با یک نسخه یا داروهای مسکن بدون نسخه کنترل کرد

 

  • حدود یک هفته دیگر می توانید به کار خود باز گردید

 

  • بعد از چهار تا شش هفته می توانید به فعالیت بدنی باز گردید

 

جراحی ژنیکوماستی اغلب نیاز به صبر دارد، زیرا تورم می‌ تواند ماه‌ ها پس از جراحی باقی بماند و قفسه سینه‌ تان را برجسته‌ تر نشان دهد. اغلب 6 ماه تا یک سال بهبودی طول می کشد تا نتیجه نهایی واقعی خود را ببینید

iran beauty وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *