iran- beauty  

انواع هموروئید

انواع هموروئید

انواع هموروئید

انواع هموروئید : بواسیر یا همان هموروئید زمانی اتفاق می‌ افتد که ورید های راست روده منبسط شده و متورم ‌شوند. در این بیماری خون در ورید های متورم جمع می‌ شود و باعث می‌ شود رگ‌ های شما به داخل غشای بافت مقعد کشیده شوند.

اغلب اوقات بواسیر ممکن است کاملاً ناراحت کننده باشد. در حالی که شما همیشه نمی توانید یک هموروئید را ببینید یا احساس کنید، اما وقتی با خون پر می شود و بزرگ می شود، می تواند مانند توده کوچک به نظر برسد

 

هموروئید یک بیماری بسیار شایع است و میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، اکثریت قریب به اتفاق افرادی که هموروئید دارند حتی نمی دانند که به آن مبتلا هستند. در حالی که تعداد کمی از افراد علائم دارند، تعداد کمتری نیز به دنبال درمان هستند.

 

چه چیزی باعث هموروئید می شود؟

در حالی که پزشکان اغلب نمی دانند که چرا برخی از افراد در نهایت به هموروئید مبتلا می شوند، مواردی که ممکن است باعث شوند عبارتند از:

  • -یبوست و به دنبال آن زور زدن در حین اجابت مزاج
  • -نشستن در توالت برای مدت طولانی
  • -اسهال و مصرف بیش از حد ملین ها
  • -بارداری (زمانی که کودک به رگ های شما فشار می آورد یا در حین زایمان فشار می آورد)
  • -نشستن برای مدت طولانی در طول پروازهای هوایی طولانی، سفرهای جاده ای یا در محیط های کاری اداری که به شدت بی تحرک هستند
  • -اگر فیبر کافی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید و اگر اضافه وزن دارید، احتمال ابتلا به هموروئید بیشتر می شود. همچنین با افزایش سن این بیماری بیشتر دیده می شود.

 

اکثر بزرگسالان در مقطعی از زندگی دچار هموروئید می شوند. در حالی که همه هموروئید ها شبیه هم هستند، اما تغییراتی نیز وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با انواع هموروئید با ما همراه باشید.

 

انواع رایج هموروئید

1.هموروئید داخلی

این نوع یکی از انواع هموروئید است که در داخل راست روده شما قرار دارد. اغلب آنها قابل مشاهده نیستند و اغلب بدون هیچ درمانی ناپدید می شوند.

گاهی اوقات، هموروئید داخلی ممکن است متورم شود و زمانی که این اتفاق می افتد، ممکن است از مقعد شما خارج شود. هنگامی که این اتفاق می افتد به آن هموروئید پرولاپس گفته می شود

 

اغلب اوقات شما حتی نمی دانید که آیا بواسیر داخلی دارید یا خیر، زیرا اعصابی وجود ندارد که درد را در این قسمت از بدن شما تشخیص دهد.

هنگامی که پزشک شما پس از کولونوسکوپی یا زایمان آن را یادداشت می کند، ممکن است متوجه یکی از انواع هموروئید شوید .

 

 

اگر اندازه هموروئید افزایش یابد، ممکن است علائم بیشتری را تجربه کنید که نمونه ای از هموروئید های بزرگتر است.

 

این علائم  می تواند شامل یک برآمدگی باشد که در واقع می توانید آن را به عنوان یک توده نرم احساس کنید، همراه با احساس سوزش، بریدگی یا خارش و گاهی اوقات درد شدید

 

همین طور در این نوع هموروئید هنگامی که به حمام می روید، مدفوع عبوری از ناحیه رکتوم شما ممکن است بواسیر داخلی را تحریک کند که می تواند باعث خونریزی شود که ممکن است روی دستمال توالت مشاهده کنید.

لطفاً توجه داشته باشید هر نوع خونریزی مقعدی می تواند نشانه ای از سایر مشکلات سلامت جدی تر باشد، بنابراین همیشه توصیه می شود این علامت را با پزشک خود در میان بگذارید.

2.هموروئید پرولاپس

اصطلاحی است که برای توصیف هموروئید های داخلی که متورم شده اند و ممکن است در خارج از مقعد ظاهر شوند استفاده می شود.

این نوع هموروئید که مانند یک توده متورم به نظر می رسد، ممکن است با یک آینه قابل مشاهده باشد. برخی از افراد هیچ علامتی را با هموروئید پرولاپس تجربه نمی کنند،

در حالی که برخی دیگر انواع هموروئید دارای علامت هستند اغلب پزشکان می توانند بسته به شدت هموروئید پرولاپس، درجه بندی کنند

 

1.هموروئید درجه یک به هیچ وجه پرولاپس نمی شود.

2.هموروئید درجه دو پرولاپس می شود اما خود به خود جمع می شود. آنها ممکن است در زمان‌ های خاصی از مقعد بیرون بزنند، مانند زمانی که در حین اجابت مزاج زور می‌ زنید

3.هموروئید پرولاپس درجه سه از مقعد شما بیرون می‌ آید و دوباره به داخل باز می گردد. در صورتی که شما این مدل را تجربه کرده باشید بخواهید نوعی از درمان را برای جلوگیری از عفونت های احتمالی ویا محدود کردن ناراحتی در نظر بگیرید.

4.هموروئید درجه چهار به اندازه‌ ای بزرگ است که نمی‌ توانید به راحتی آن‌ ها را بدون درد و ناراحتی به‌ صورت دستی به داخل مقعد برگردانید. در این موارد، بسیار توصیه می شود که برای بررسی گزینه های درمانی با پزشک خود مشورت کنید

3.هموروئید خارجی

این فرم انواع هموروئید روی مقعد شما ظاهر می شود. شما همیشه نمی توانید آنها را ببینید، اما اگر بتوانید، آنها مانند توده به نظر می رسند. بواسیر خارجی معمولاً یک مشکل جدی نیست،

مگر اینکه باعث ناراحتی شما شود که بر زندگی روزمره شما تأثیر منفی بگذارد. علائم بواسیر خارجی شبیه به انواع دیگر است.

از جمله درد هنگام رفتن به دستشویی به خصوص هنگام  زور زدن، انجام برخی فعالیت‌ ها و نشستن به ویژه روی سطوح سخت برای دوره‌ های طولانی مدت

 

4.هموروئید ترومبوز

این مدل از انواع هموروئید می تواند باعث ناراحتی زیادی در افراد شود. این مدل از انواع هموروئید حاوی ترومبوز یا لخته خون در بافت هموروئید است.

آنها اغلب شبیه توده های کوچک در اطراف مقعد شما هستند. هموروئید ترومبوز شده عوارضی هستند که با هموروئید همراه هستند که در آن لخته های خون ظاهر می شوند.

آنها می توانند با هموروئید خارجی و داخلی اتفاق بیفتند، هر چند بیشتر با هموروئید خارجی مشاهده می شود

اگر دچار چنین مشکلی هستید، ممکن است در نشستن، راه رفتن یا رفتن به دستشویی بدون ناراحتی مشکل داشته باشید. همچنین ممکن است متوجه قرمزی همراه با رنگ آبی در اطراف ناحیه هموروئید شوید.

 

درمان انواع هموروئید

پزشک شما درمان را تا حدی بر اساس نوع هموروئید شما توصیه می کند. در حالی که گزینه های مختلفی  ممکن است برای علائم خفیف  این مشکل موثر باشند، پزشکان برای بسیاری از افراد از این  چهار روش برای درمان استفاده می کنند.

 

بستن نوار لاستیکی

این یکی از رایج ترین درمان های انواع هموروئید است. پزشک شما در این روش درمانی یک باند لاستیکی جراحی را در قسمت  هموروئید قرار می دهد. طی چند روز آینده، خون رسانی به هموروئید قطع می شود. در نهایت هموروئید از بین می‌ رود و یک اسکار بهبود یافته از این زائده باقی می ماند.

 

بستن نوار لاستیکی می تواند انتخاب خوبی برای هموروئید های خونریزی دهنده باشد که به نرم کننده های مدفوع یا سایر درمان های محافظه کارانه پاسخ نداده اند.

 

تزریقات در انواع هموروئید

معمولاً پزشک شما از این روش برای هموروئید های داخلی که خونریزی می کنند استفاده می کند.

این نوع مواد  تزریقی شامل محلول های خاصی هستند که عروق ناحیه هموروئید را مسدود می کند تا خونریزی در این محل  را متوقف کند.

تزریق راه حل خوبی برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزی است زیرا خونریزی اضافی بعد از آن وجود ندارد

 

حذف لخته در انواع هموروئید

اگر بواسیر ترومبوز بسیار دردناکی دارید، پزشک ممکن است حذف لخته ای که باعث درد شما می شود را توصیه کند.

ابتدا محل را با بی حسی موضعی بی حس می کند، سپس با احتیاط لخته را خارج می کند. این روش زمانی بهترین است که در عرض سه روز پس از ظهور علائم استفاده شود.

 

رفع کامل هموروئید

رفع کامل هموروئید که هموروئیدکتومی نیز نامیده می شود، در این روش برای حذف هموروئید از تکنیک های جراحی برای حذف دائمی هموروئید استفاده می کند.

قبل از درمان، هم بی حسی موضعی و هم آرام بخش دریافت خواهید کرد تا راحت باشید. بهبودی حدود 2-3 هفته طول می کشد.

 

iran beauty وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *