iran- beauty  

درمان هموروئید در تهران

درمان هموروئید در تهران

درمان هموروئید در تهران

درمان هموروئید در تهران : در بیشتر مواقع علائم هموروئید را می توان با درمان های ساده و خانگی به راحتی می توان درمان کرد اما در بعضی مواقع لازم است برای درمان به پزشک مراجعه کنید در اینجا به برخی از روشهای درمانی برای کاهش علایم اشاره شده است

مصرف منابع غذایی فیبر دار

مصرف فیبر را در مواد غذایی خود افزایش دهیذ شما می توانید فیبر را از طریق غذا، مکمل های فیبر (مانند متاموسیل، سیتروسل یا فیبر کان)  به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. فیبر همراه با مایعات کافی، مدفوع را نرم می کند و دفع آن را آسان می کند و فشار روی هموروئید را کاهش می دهد.

برای درمان هموروئید در تهران  از غذاهای پر فیبر شامل کلم برو کلی، لوبیا، سبوس گندم و جو دو سر، غذاهای سبوس دار و میوه های تازه استفاده کنید.

مکمل های فیبر در کاهش خونریزی، التهاب و بزرگ شدن بواسیر بسیار کمک کننده هستند.

مصرف فیبر می تواند در تحریک تکه های کوچک مدفوع که در اطراف رگ های خونی قرار گرفتند  را کاهش دهد.

برخی افراد بعد از مصرف فیبر احساس می کنند که  نفخ یا گاز معده افزایش می یابد. سعی کنید در ابتدا به آرامی شروع کنید و به تدریج مصرف خود را به 25 تا 30 گرم فیبر در روز افزایش دهید. همچنین در بین مصرف مایعات را نیز افزایش دهید.

 

ورزش کنید

ورزش هوازی متوسط، مانند پیاده روی سریع 20 تا 30 دقیقه در روز، می تواند به تحریک عملکرد روده کمک کند ودر درمان هموروئید در تهران موثر باشد

 

 

وقت بگذارید

لازم است در هنگامی که نیاز به اجابت مزاج دارید، فوراً به توالت روید. و برای آداب مزاج منتظر زمان مناسب نباشید زیرا در این صورت ممکن است مدفوع عقب نشینی کند و موجب به افزایش فشار و زور زدن شود. همچنین، برای اینکه یک عادت منظم در روده ایجاد کنید هر روز یک زمان مشخص، مثلاً بعد از غذا، برای نشستن چند دقیقه در توالت بنشینید.

حمام آب گرم در درمان هموروئید در تهران

 

یک حمام آب گرم می تواند خارش، تحریک و اسپاسم عضله اسفنکتر را تسکین دهد. داروخانه ها وان های پلاستیکی کوچکی را می فروشند که روی صندلی توالت قرار می گیرند، یا می توانید در یک وان معمولی با آب گرم بنشینید.

اکثر متخصصان  نشستن 20 دقیقه ای را حمام را بعد از اجابت مزاج  دو یا سه بار در روز  توصیه می کنند. مراقب باشید که به آرامی ناحیه مقعد را خشک کنید.

هموروئید و انواع هموروئید

به یک معنا، همه افراد هموروئید (یا توده‌ ها) دارند، دسته‌ های بالش مانندی از سیاهرگ ها که درست در زیر غشاهای مخاطی ه پایین‌ترین قسمت راست روده و مقعد قرار دارند. وضعیتی که بیشتر ما آن را هموروئید می‌نامیم، زمانی ایجاد می‌ شود که آن سیاهرگ ها مانند رگ‌ های واریسی در پاها متورم  می شوند و موجب این عارضه می شود.

 

به طور دو نوع هموروئید وجود دارد: هموروئید داخلی که معمولا در ناحیه تحتانی رکتوم ایجاد می شود و هموروئید خارجیدر زیر پوست اطراف مقعد به وجود می آید.

هموروئید خارجی

این نوع معمولا ناراحت کننده ترین است، زیرا پوست روی آن تحریک می شود و فرسایش می یابد. اگر لخته خون در داخل هموروئید خارجی ایجاد شود، درد می تواند ناگهانی و شدید باشد.

ممکن است توده ای را در اطراف مقعد احساس کنید یا ببینید. پوست اضافی ممکن است که در این ناحیه موجب خارش شود

 

هموروئید داخلی

این نوع  معمولاً بدون درد هستند، حتی زمانی که خونریزی ایجاد کنند. برای مثال، ممکن است بعد از آداب مزاج خون قرمز روشن روی دستمال توالت یا در کاسه توالت مشاهده کنید.

این هموروئید همچنین ممکن است فراتر از مقعد گسترش یابد و موجب ایجاد چندین مشکل برای فرد شود. هنگامی که هموروئید بیرون می زند، می تواند مقادیر کمی مخاط و ذرات ریز مدفوع را جمع کند که ممکن است باعث تحریکی به نام خارش آنی شود. پاک کردن مداوم برای کاهش خارش می تواند مشکل را بدتر کند.

چگونه می توانم بواسیر را در خانه درمان کنم؟

بواسیر اغلب بدون نیاز به درمان خاصی از بین می رود. و علائم این عارضه  مانند درد و خونریزی ممکن است در یک فرد یک هفته یا  بیشتر طول بکشد. در عین حال، می توانید این اقدامات را برای کاهش علائم انجام دهید

 

  • داروهای بدون نسخه مانند لیدوکائین، هیدروکورتیزون را در ناحیه مورد نظر استفاده کنید.
  • آب بیشتری بنوشید
  • سعی کنید مصرف ملین ها را افزایش دهید تا مدفوع را نرم کنید
  • از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده کنید. برای درد و التهاب.
  • از دستمال توالت همراه با لوسیون یا دستمال مرطوب مرطوب قابل شستشو استفاده کنید تا پس از مدفوع، کف خود را به آرامی بکشید و تمیز کنید. همچنین می توانید از دستمال یا دستمال مرطوب مرطوب شده با آب استفاده کنید.

 

درمان هموروئید در تهران چگونه انجام می شود

اگر علائم بدتر شد یا در زندگی روزمره یا خواب شما اختلال ایجاد کرد، برای  درمان هموروئید در تهران به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین، اگر علائم پس از یک هفته درمان خانگی بهبود نیافتند، از پزشک خود کمک بخواهید. پزشک شما ممکن است برای درمان هموروئید در تهران از روشهای زیر کمک بگیرد.

  • بستن باند لاستیکی: یک نوار لاستیکی کوچک که در نواحی پایه هموروئید قرار می گیرد، جریان خون به ورید را قطع می کند موجب بهبود شود

 

  • جریان الکتریکی: جریان الکتریکی جریان خون را به یک هموروئید متوقف می کند

 

  • جریان مادون قرمز: در این روش درمانی یک کاوشگر کوچک که در رکتوم قرار داده می شود، گرما را برای خلاص شدن از شر هموروئید منتقل می کند و موجب بهبودی این بیماری می شود

 

  • اسکلروتراپی: یک ماده شیمیایی که به ورید متورم تزریق می شود، بافت هموروئید را از بین می برد و در درمان هموروئید در تهران موثر است.

درمان درمان هموروئید در تهران با جراحی عبارتند از

 

هموروئیدکتومی: یکی از روشهای درمان هموروئید در تهران  است .با این روش جراحی هموروئید های خارجی بزرگ یا پرولاپس داخلی  از بین می رود.

منگنه زدن بواسیر: یکی دیگر از روشهای درمان هموروئید در تهران یک ابزار منگنه است که هموروئید داخلی را از بین می برد. یا یک بواسیر داخلی افتادگی را به داخل مقعد شما می کشد و در آنجا نگه می دارد

 

چگونه می توانم از هموروئید پیشگیری کنم؟

با افزایش سن، هموروئید شایع است. انجام موارد زیر به جلوگیری از مدفوع سفت و یبوست کمک می کند و به پیشگیری هموروئید کمک می کند:

برای مدت  طولانی یک جا ننشینید یا در توالت به خود فشار نیاورید.

-وقتی میل شدید به توالت بروید.

– توالت رفتن تا جای ممکن به تعویق نیندازید.

-در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.

از غذاهای پر فیبر (میوه‌ های تازه، سبزیجات و غلات کامل) بیشتر استفاده کنید یا از مکمل‌ها استفاده کنید. به طور کلی، زنان و افرادی که در بدو تولد باید 25 گرم فیبر در روز را مصرف کنند، در حالی که مردان باید 35 گرم فیبر دریافت کنند.

ملین ها را مصرف کنید بسیاری از ملین ها می توانند تنظیم مدفوع را بهبود ببخشد.

در آخر برای درمان هموروئید در تهران سعی کنید به پزشک خوب وبا تجربه مراجعه کنید تا بهترین درمان را به شما پیشنهاد دهد.

iran beauty وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *